مزایای اقتصادی کارتن

کارتن و جعبه از ارزانترین صنایع بسته بندی محسوب می گردد. علاوه بر هزینه مناسب به برخی پارامترهای دیگر مانند بهینه سازی فضای بین محصولات برای حمل و نقل و یا نقش آن در محافظت از کالا برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی در زمان عرضه آن اشاره کرد. علاوه بر اینها، کارتن و جعبه در چیدمان راحت تر کالا در قفسه های فروشگاه و در نتیجه فروش محصولات نقش به سزائی خواهند داشت.  
کارتن و جعبه در تجارت الکترونیکی و فروش اینترنتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و می دانیم کارتن و بسته بندی اولین نقطه ارتباط مصرف کننده با کالا را به عهده خواهند داشت. به عبارتی کارتن قسمت جدایی ناپذیر از محصول می باشد که در معرفی و برند سازی محصول نقش موثری ایفا می کنند.

ایجاد توزیع راحت در فروشگاه

با کارتن و بسته بندی محصولات می توان  قفسه های محل عرضه آنرا سریع و آسان تر پر و منظم کرد. علاوه بر اینکه در فروشگاهها مقدار نیروی انسانی و زمان کمتری برای تجهیز فروشگاه لازم خواهد بود قابلیت ایجاد جلوه بصری زیباتری نیز در قفسه ها و بخش های مختلف فروشگاه را شاهد خواهیم بود. این بسته بندیها باعث ایجاد دکوراسیون داخلی منسجم و منظمی نیز خواهند شد که برای دیزاین فروشگاه لازم به نظر می رسند.

صرفه جویی در حمل و نقل

بسته بندی با کارتن یک راه حل ساده و ایده آل برای شرکت هایی است که میخواهند هزینه های حمل و نقل کالاهای خود را در حد ممکن کاهش دهند. چرا که چیدمان محصولات با کارتن کمترین فضا را اشغال خواهد کرد و بطبع هزینه جابجای را کاهش می دهد. از مزایای رقابتی و قابل توجه دیگر کارتن، ثبات و ایستادگی آن در زمان حمل و نقل و تکانهای شدید احتمالی می باشد.


کارتن های مادر عموما محصولات را بصورت مکعب مربع یا مکعب مستطیل بسته بندی می کند و بر اساس تحقیقات انجام شده یک کامیون حدود 3 برابر بیشتر از زمانی بارگیری می کند که محصول در اشکال هندسی دیگری بسته بندی کرده باشند و حتی در زمان بارگیری و جابجائی با پالت حدود 30 درصد کالای بیشتر قابلیت جابجای خواهد داشت.


از سال 2010 تا 2015 جهان شاهد افزایش حدود 60 درصدی حمل و نقل بود است. این افزایش چشمگیر باعث ایجاد آلودگی و انتشار گازهای گلخانه ای میشود که برای محیط زیست بسیار مضر خواهد بود. بنابراین با بسته بندی های صحیح علاوه بر صرفه جویی درهزینه می توان به حفظ محیط زیست نیز کمک شایانی کرد.

کارآمد و مقرون به صرفه

کارتن مقرون به صرفه ترین روش بسته بندی می باشد چراکه با توجه به اینکه کارتن در حفظ و سالم رساندن محصول به دست مصرف کنند عملکرد مناسبی دارد و از طرفی دارای وزن کم و سبک می باشد. در عین حال بخاطر وجود فلوت (همان کاغذ موج دار) از مقاومت فشاری خوبی برخوردار است و باعث کاهش اثر ضربه های ناگهانی به محصول می گردد، این تحمل فشار به نسبت وزن کارتن کاملا بینظیر می باشد. بنابراین بسته بندی با کارتن به نسبت مزایای آن در مقایسه با روشهای دیگربسته بندی بسیار کم هزینه تر خواهد بود.

 علاوه بر استحکام کارتن که دائما با علم به روز و مستحکمتر میشود، امکان ساخت و ساز مبتکرانه و طرحهای گرافیکی زیبا بر روی کارتن از دیگر مزایای آن محسوب می گردد.

همانگونه که چیدمان محصولات در فروشگاهها اهمیت دارد پر کردن کارتن ها در زمان بسته بندی نیز حائز اهمیت است و با کارتن این امکان فراهم است تا به روش اتوماتیک عمل پر و بسته بندی انجام گیرد. به این ترتیب در زمان و نفرات صرفه جویی قابل توجهی صورت می گیرد.

در کارتن ها خصوصا لوازم الکتریکی و الکترونیکی این امکان وجود دارد تا علاوه بر محصول اصلی، لوازم جانبی آنرا هم در کارتن قرار داد تا علاوه بر عدم نیاز به بسته بندی ثانویه از پراکندگی و سر در گمی های احتمالی جلو گیری کرد.

تقویت در برند سازی کالا

تحقیقات نشان می دهد 70 درصد از کل تصمیمات خرید در محل فروش گرفته می شود. از آنجا که مصرف کنندگان  در فروشگاههای عرضه محصولات، غالباً با تعداد زیادی محصول برای انتخاب روبرو هستند، بنابراین برای کمک در فرایند خرید نیاز به اطلاعات مربوط با محصول محسوس خواهد بود. بسته بندی کارتن و جعبه با امکان چاپ چند رنگ و با کیفیت خوب شرایطی را فراهم می کند تا تمام اطلاعات لازم برای مخاطب را بر روی آن درج کرد.


یک جعبه و کارتن با یک طرح گرافیکی مناسب که بتواند نگاه مشتریان را در فروشگاه به خود جذب کند گاهی نقشی مهمتر از یک فروشنده را ایفا خواهد کرد و بعبارتی می توان کارتن و جعبه را یک فروشنده ساکت اطلاق کرد که در برند سازی محصول نقش بسزائی را ایفا می کند.

بسته بندی برای تجارت الکترونیکی (فروش اینترنتی)

بسته بندی نقش اساسی در رشد پدیده تجارت الکترونیکی  در سالهای اخیر داشته است. مشتری چه بصورت آنلاین وچه بصورت مستقیم در فروشگاه خرید کند در نهایت اولین رابطه فیزیکی مشتری با نوع بسته بندی محصول خواهد بود. تمام امتیازات گفته شده برای بسته بندی با کارتن باعث شده تا در تجارت الکترونیکی جزء لاینفک این سیستم تجاری قرار بگیرد.


مقایسه آمار خرید اینترنتی بین سالهای 2014  تا 2016 خبر از افزایش 33 درصدی فروش اینترنتی در بازه دوساله را می دهد و این در حالی است که با افزایش گرفتاری مردم، افزایش تعداد افراد مسن و از طرفی افزایش افرادی که به فضای مجازی رو آورده اند و همچنین وجود بیماریهائی ویروسی مانند کوید 19 باعث افزایش روز افزای خریدهای اینترنتی شده است.
از دیگر امکاناتی که کارتن مهیا میکند درج بارکد بر روی آن برای ردیابی در زمان فروش اینترنتی و ارسال  با پست و حتی برای ارسالهای انبوه را فراهم میکند.


کارتن به خاطر سادگی، انعطاف، سبکی و مستحکم بودن آن به همراه  قابلیت اجرای چاپ طرحهای گرافیکی زیبا باعث شده کارتن کاربردی ترین گزینه برای بسته بندی در تجارت الکترونیک باشد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *