چاپ و بسته بندی در اصفهان

چاپ و بسته بندی جزء لاینفک هر کالائی شده است و متناسب با هر کالا، وزن، ابعاد و تیراژ آن یک روش مناسب از بسته بندی و چاپ را باید اتخاذ نمود. ما در این مبحث انواع روش های چاپ و برخی بسته بندیها خصوصا مواردی که مرتبط با صنایع سلولزی می باشد را مورد بررسی قرار خواهیم کرد (چاپ و بسته بندی در کارتن سازی و جعبه سازی).

در این بخش سعی می کنیم انواع روش چاپ مرسوم برای بسته بندی (چاپ افست برای کارتن لمینتی و جعبه با مقوای سبک، چاپ فلکسو برای چاپ مستقیم برروی کارتن، چاپ سیلک برای کارهائی با تیراژ کم، چاپ هالیو برای سلفون ها و برخی چاپهای خاص دیگر) را  مرور می نمائیم.

یکی از ظرفیتهای موجود در صنعت بسته بندی انجام تبلیغات و بازاریابی محصولات می باشد که در این خصوص به مواردی مانند طراحی لوگو، برند سازی و همچنین بهره گیری از تصاویر، پیام های متنی و استفاده بهینه از رنگها و رنگ آمیزی طرح، خواهیم پرداخت.

مهمترین تجهیزات مورد نیاز در صنعت بسته بندی، دستگاه چاپ برای اعمال طرح گرافیکی بر روی جعبه و دستگاه برش و خط زن طرح بر روی مقوا یا کارتن برای اعمال طرح هندسی می باشد. برای طرح گرفیکی جعبه ها مقوائی از دستگاه چاپ افست و GTO بهر میگیرند. البته از این دستگاهها برای ساخت کارتن های لمینتی هم استفاده می شود.

دستگاهی که طرح و قالب هندسی جعبه را بر روی مقوا اعمال می نماید را دایکات یا لترپرس می باشد. دستگاه دایکات دارای انواع مختلفی می باشد که در هر دو صنعت کارتن سازی و جعبه سازی مورد استفاده قرار می گیرد؛ ولی لترپرس دستگاهی مخصوص برش مقواهای سبک می باشد. در نهایت دستگاههای لب چسب یا جعبه چسبان (لاک باتم) که متناسب با انواع جعبه و تیرآژ آن می توان بصورت دستی یا دستگاه های اتومات مخصوص انجام داد. مسلما هرچه تجهیزات به روز و بصورت اتومات باشد خروجی کار مطلوبت تر خواهد بود.

 

در ادامه لیستی از وظایفی که یک بسته بندی ایده آل باید ایفا کند را با هم مرور می کنیم.

1ـ ابعاد واندازه متناسب داشته باشد.

2ـ مقدار متعارفی از كالا را در حد كفايت و معقول در خود جای دهد.

3ـ جنس ماده اوليه بسته بندی، از سلامت و بهداشت کافی بر خوردار باشد.

4ـ ايمنی كالا در زمان حمل و نقل را حفظ كند.

5ـ خود بسته بندی باعث تغييرات فيزيكی و شيميايی در کالا نشود.

6ـ ظاهر کلی بسته بندی، خالی از اشكال باشد.

7ـ پر کردن و سپس انهدام بسته خالی به راحتی صورت پذيرد.

8 ـ دارای علائم ايمنی و اطلاعات بازرگانی باشد.

9ـ دارای اطلاعات ساخت و توليد باشد.

10ـ رنگ ها و طرح های جاذب و نافذ داشته باشد.

11ـ رنگ بسته مبين و تداعی كننده ماهيت و كيفيت كالا باشد.

12ـ وضعيت ظاهری بسته ترغيب كننده و ياد آور نياز باشد.

13ـ در عين بی زبانی، گويا و دعوت كننده به خريد باشد.

14ـ اطلاع رسانی به قصد متقاعد كردن مصرف كننده به خريد آن در حد اعلاء و ظرافت باشد.

15ـ به كمك آن بتوان تحقيقات بازاريابی انجام داد.

16ـ به كمك آن بتوان روش های فروش را مكانيزه كرد.

17ـ بار فرهنگی داشته باشد.

18ـ بسته خالی به عنوان عامل ياد آور، ايفای نقش نمايد.

19ـ با برخورداری از نظافت، سلامت كالای درون خود را القا نمايد.

20ـ كالای مظروف خود را به بهترين وجه معرفی نمايد.

انواع پوشش مقوا

هدف اصلی پوشش مقوا بهتر کردن سه پارامتر زیبائی ظاهری، استحکام بیشتر و بهداشتی کردن مقوا می باشد. پوشش مقوا را می توان در دو گروه پوشش مقواهای سبک و مقواهای سنگین مورد بررسی قرار داد.

پوششهای مناسب برای مقواهای سبک در دو گروه قبل و بعد از چاپ تقسیم می شود.

پوشش مقوا قبل از چاپ

کوتینگ

کوتینگ به معنای لغوی پوشش، به مجموعه عملیات پاشش و تزریق مواد شیمیای بر روی مقوا عموما سبک  گفته می شود. با این کار قصد دارند تا مقاومت خمشی و تحمل رطوبت را افزایش داده وهمچنین یک سطح صاف و صیقلی مناسب برای چاپ ایجاد نمایند.

لمینت

از نظر فنی چسباندن هر سطح بر سطح دیگر را لمینت گویند. در صنایع بسته بندی و کارتن سازی معمولا به افزودن مقوا چاپ شده بر روی سطوح کارتن، لمینت اطلاق میشود. در صنعت مقوا و جعبه سازی لمینت برای پوشش مقوا مغزی  استفاده میشود.

پوشش مقوا بعد از چاپ

این نوع پوشش را بعنوان خدمات پس از چاپ نیز معرفی می کنند

یو وی

 (uv) یو وی، عمليات بعد از چاپ محسوب ميگردد. با این کار مقاومت و جلوه بصری چاپ افزایش داده ميشود. البته لازم بذکر است که این امر بيشتر برای ایجاد ظاهر خاص (کيفيت ظاهری) مناسب است تا ایجاد مقاومت فیزیکی مناسب. (بيشتر مواقع برای افزایش کيفت در مقاومت فیزیکی چاپ از لمينت و سلفون کشی استفاده ميگردد).

فرآیند (uv) یو وی در حقيقت اعمال روکش بر سطح چاپ می باشد. جنس این روکش از مایع غليظ و شفاف است. این ماده شفاف می تواند مات یا براق باشد که متناسب با مورد استفاده به آن یووی مات و براق اطلاق ميگردد. برای تثبیت و خشک کردن مایع شفاف بر رو سطح چاپ از اشعه یو وی (اشعه ماورا بنفش) استفاده می شود و به همین جهت به این فرآیند uv گفته ميشود.

عمليات uv به دو صورت انجام ميشود. در یک روش ورنی بر تمام سطح کار کشيده ميشود ولی در روش دیگر فقط برای بخشهای خاص و جلوه دار نمودن بخشی از طرح و یا حتی ایجاد نقوشی بر سطح زمينه بکار ميرود. در روش دوم نياز به تهيه زینک می باشد تا در فرآیند چاپ با دستگاه افست همچون یک رنگ مایع مخصوص طبق طرح و زینک بر روی سطح مورد نظر اعمال گردد.

ورنی

سیستم ورنی دقیقا مشابه یووی میباشد با تفاوت اینکه مایع غلیظی که در این فرآیند استفاده میشود و آنرا ورنی اطلاق میکنند خود به خود و سریع خشک می شود و نیاز به اشعه یا فرآیند خاص دیگری ندارد. تفاوت دیگر uv  و ورنی در ایجاد جلوه بصری متفاوت آنها هست که برای افراد غیر متخصص خیلی قابل تشخیص نیست.

سلفون کشی

لمينت یا سلفون کشی از فرآیندهای پس از چاپ به حساب می آید. معنی لغوی لمينت به معنای چسباندن دو لایه بر روی هم می باشد. در صنعت چاپ وقتی ورقهای پليمری شفاف (پلاستیک نازک) را بر روی سطح مقوای چاپ شده می چسبانند به این فرآیند لمينت گفته ميشود. این عمل جلوه و ظاهر زیبا و همچنين مقاومت فرسایشی و حتی مقاومت در برابر رطوبت  کار را افزایش می دهد.

ورق های پليمری در دو گروه مات یا براق وجود دارند که متناسب با نوع طراحی و چاپ باعث ایجاد جلوه بصری خاصی خواهند شد.

ورقهای پليمر دارای تنوع در صخامت هستند که به نازکترین آنها سلفون گفته ميشود. فرآیند چسباندن سلفون بر روی کار را سلفون کشی می گویند. یکی از قابل لمس تربن نمونه ها برای لمينت و سلفون کارتهای ویزیت هستند. کارتهای ویزیت اکثرا از چاپ بر روی کاغذهای گلاسه با گرماژ 300 گرم ساخته ميشوند و متناسب با نوع فرآیند پس از چاپ نامهای خاصی به آنها اطلاق ميگردد. بعنوان مثال کارت ویزیت سلفون مات و براق و یا کارت ویزیت لمينت همگی از چسباندن ورق پلیمری تهیه می شوند با این تفاوت که در کارت ویزیت سلفون مات و براق از چسباندن ورق پليمری شفاف و نازک بنام سلفون و در کارت ویزیت لمينت از چسباندن ورق پليمری با ضخامتی بيشتر از سلفون بر کاغذ گلاسه 300 گرمی ساخته شده اند.

عمل لمينت و سلفون کشی به دو صورت گرم وسرد انجام ميشود و در هر دو روش با استفاده از دو عامل چسب و فشار توسط غلطک های مخصوص لمينت انجام ميپذیرد. تفاوت لمينت گرم وسرد در این است که در لمينت گرم ورق پليمری(سلفون)در کارخانه آغشته به چسب ميگردد و در برابر حرارت چسب نرم و آماده چسبيدن ميگردد. ولی در لمينت سرد چسب را در حين انجام لمينت بر روی سطح کاغذ و سلفون می مالند.

پوشش مقواهای سنگین

کاغذ روزنامه

یکی از ارزان ترین نوع کاغذها و به طبع آن یکی از ارزان ترین پوشش مقوایی به شمار می رود. کاغذ روزنامه را که کاغذ کاهی نیز می گویند نسبت به قیمت آن از سطح یکنواخت و نسبتا مستحکمی برخوردار است و گزینه مناسبی برای مقواهائی به شمار میرود که بهداشت آن اهمیت چندانی ندارد. (برای بهداشتی کردن این پوشش معمولا از یک لایه پوشش اضافی، سلفون بهره می برند).

کاغذ روزنامه اولین بار از چوب درخت اسپروس تهیه شد و در کل درختان برگ سوزنی مانند درخت کاج و به روش مکانیکی برای تهیه این کاغذ ایده آل می باشد. البته لازم به ذکر است امروزه اغلب این نوع کاغذها هم ازخمیر بازیافت تهیه می شود. از این کاغذ برای چاپ روزنامه ، مجلات ، آگهی تبلیغاتی و بروشور نیز استفاده می شود.

کاغذ سوپر یا کاغذ سفید

این نوع کاغذ کاملا شبیه کاغذ تحریر و مانند صفحات دفتر نقاشی یا کاغذهای A4 مخصوص پرینت هستند. از مهمترین ویژگیهای این کاغذ می توان به مقاومت قابل قبول و همچنین نگهداری آسان و طولانی مدت آن اشاره کرد.

کاغذ گلاسه

کاغذ گلاسه همان کاغذ تحریر هست که یک روکش براق روی آن کشیده شده است. این کاغذ گونه ای از کاغذ کوتد( Coated paper) محسوب می شود. کاغذ گلاسه، سطحی صاف و هموار به اضافه امکان افزایش مقاوت بیشتری را فراهم می کند. از این کاغذ برای کتاب‌های عکس‌دار، مجله‌ها، روزنامه و کارت ویزیت نیز استفاده می شود.

کاغذ کرافت

درمقدمه باید عرض کنیم خمیر ساخت کاغذ را به دو صورت مکانیکی و شیمیایی می توان تولید کرد. در روش مکانیکی چوب را خورد و آسیاب می کنند و با افزودن مایع آنرا تبدیل به خمیر می کنند. اما در روش شیمیایی با افزودن سولفات و مواد شیمیایی بافت های چوب را متلاشی و به این روش خمیر کاغذ تولید می گردد.
یک دانشمند آلمانی به نام کرافت برای اولین بار فرمول شیمیایی را ابدا کرد که خمیر و کاغذ حاصل از آن از مقاومت و استحکام مطلوبی برخورد دار بود. کاغذی که از چوب و با فرمول شیمیایی این دانشمند تولید شد بنام او یعنی کاغذ کرافت ثبت گردید.
کاغذ تولید شده به روش کرافت از کیفیت و مقاومت مناسب در برابر پارگی برخورد دار است. به همین خاطر این کاغذها در صنعت بسته بندی از استقبال زیادی برخورد دار شد بگونه ای که کاغذ کارتن ها یا پاکت ها مانند پاکت سیمان از این نمونه می باشد. از دیگر مزایای کاغذ کرافت به مقاومت آن در برابر نفوذ رطوبت می توان اشاره کرد. این امتیاز برای بسته بندی محصولاتی که رطوبت دارند و نگهداری و حمل و نقل آن بصورت سردخانه ای می باشد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. به همین دلیل جعبه های مقوای که با رطوبت سر و کار دارند از پوشش کرافت باید استفاده کرد. از مهمترین نوع این جعبه های مقوای به جعبه های فست فود و بسته بندیهای گوشت می توان اشاره کرد.
برای آشنائی بیشتر مقاله کاغذ کارتن سازی را پیشنهاد می دهیم.

پلی اتیلن ها

پلی اتیلن، سنتز شیمیایی اتیلن است که معمولا از ترکیب نفت خام و گازهای طبیعی ساخته می شود. پلی اتیلن مصارف بسیار زیادی از تولید روان کنندها گرفته تا تولید وسایل پلاستیکی و حتی در جلیقه های ضد گلوله مورد استفاده قرار می گیرد.

گونه ای از پلی اتیلن ها بصورت پلاستیک های نازک و به شکل فیلم های نازک است که با نام شیمیائی پلی پروپلین یا مخفف pp و نام تجاری سلفون، ساخته میشود. این سلفون ها مشتقاتی مانند opp,cpp,bopp دارند که از قابلیت چاپ پذیری بالائی برخوردار هستند و علاوه استفاده از آنها برای لیبل یا بسته بندی،  بعنوان روکش مقوا نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با برخی از این روکشها آشنا خواهیم شد.

سلفون شفاف 

گونه ای از پلی اتیلن محسوب میشود. سلفون کشی علاوه بر اینکه عملیات پس از چاپ می باشد بعنوان پوشش مقوا برای ایجاد یک سطح بهداشتی و مقاوم در برابر رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد.

متالایزها 

سلفونی که با پودر فلزی مانند آلومینیوم پوشیده شده باشد را سلفون متالایز می گویند و بیشتر به رنگهای طلائی و نقره ای در بازار ایران عرضه می گردد. یکی از ملموس ترین مثال هایی که می توان برای سلفون متالایز نام برد درون پاکت چیپس و پفک است که طرحی آلومینیومی به رنگ طلائی و نقره ای که به احتمال زیاد مشاهده کرداید.

صدفی 

سلفون صدفی بسیار شبیه متالایز می باشد با این تفاوت که سلفون صدفی پلاستیکی به رنگ شیری می باشد. سلفون صدفی هم  قابلیت چاپ پذیری خوبی دارد. این نوع بسته بندی برای محصولات سرخانه ای مناسب است و نمونه قابل لمس آنرا در بسته بندی انواع بستنی ها مشاهد کرده اید.

مقوا سازی در اصفهان

در مبحث مقوا سازی اصفهان، به بررسی روش تولید مقوا می پردازیم. مقوا را می توان در دو گروه مقوای سنگین و سبک مورد بررسی قرار داد؛ مقواهای سنگین از گرماژ 400 تا 1000 گرم تولید می گردد و مصرف عمده آن در کفی جعبه شیرینی، کفی کیک تولد، پولک، نبات، رشته آش یا جعبه های فست فود و گستره ای از بسته بندی گوشت و پروتنین و یا برخی مصارف صنعتی به کار می رود و برای آشنای بیشتر با موارد مصرف مقوا سنگین مقاله مقوا و جعبه سازی را مطالعه نمائید.

مقواهای سبک با اسامی مقوای پشت طوسی، دوبلکس، ایندربرد و در مواردی مانند ساخت کاردستی، ماکت های یکبار مصرف و همچنین در بین گروه های هنری و معماری مورد استفاده قرار میگردد. ولی ما در این مبحث تنها به انواع مقوای می پردازیم که در ساخت جعبه در صنایع دارو، غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. البته مقوای سبک در صنایع دیگر مانند بسته بندی دخانیات، قطعات خودرو و محصولات پلاستیکی و... هم مورد استفاده قرار میگیرند. جهت آشنائی با انواع مقوا و روشهای تولید و چاپ این نوع مقوا مقاله چاپ و بسته بندی را مشاهد نمائید.

مقوا

ماده اصلی مقوا خمیر یا پالپ مقوا است که به دو صورت قابل تولید است.
الف) تولید پالپ از ضایعات کاغذ، کارتن، مقوا، کتاب و دفتر که آنرا پالپ بازیافتی گویند.
ب) تولید پالپ از محصولات کشاورزی و چوب می باشد که به آن پالپ خالص اطلاق میگردد.
مقواها از تزریق چندلایه پالپ بر روی هم تولید می شود که تعداد لایه ها عموما ۵ الی ۶ لایه خواهد بود. بعنوان مثال برای یک مقوا با گرماژ ۲۰۰ گرم از تزریق ۵ لایه پالپ با گرماژهای ۴۰ گرمی تولید میگردد. حال در تولید مقوا هرچه تعداد لایه های پالپ خالص بیشتر از پالپ بازیافتی باشد کیفیت و استحکام مقوا مطلوبتر خواهد بود. البته امروزه اکثر پالپ ها از بازیافت تهیه میشود و به کمک مواد شیمیایی مانند نشاسته ومواده ضد عفونی کننده کیفیت، استحکام و بهداشت مقوا را تامین می کنند.

مقوای تولید شده تا این مرحله را مقوای مغزی می نامند که برای افزایش کیفیت و گاها افزایش بهداشت روکش های مخصوصی را بر پشت و روی مغزی لمینت می کنند. عموما برای تهیه مقوای عرف و استاندارد از روکش دو طرف روزنامه و برای مقوای بهداشتی  از روکش متالایز و صدفی بهره می برند. برای آشنائی با انواع روکش های مقوا دعوت می کنیم مقاله انواع روکش مقوا را مطالعه نمائید. برخی روکشهای مورد استفاده عبارتند از: کاغذ سوپر، گلاسه، سلفون ساده و چاپدار(پلی اتیلن) و کاغذ کرافت و گاها ترکیب از این موارد مانند مقوای کرافت و ترکیب روزنامه، سلفون که یک طرف مقوای مغزی با روکش کرافت و طرف دیگربا دو روکش روزنامه و سپس سلفون تولید می شود.

مقوای تولید شده برای مصارف بهداشتی باید استانداردهای 3341 را لحاظ کرده باشد و آزمون های سنجش بار میکروبی، سنجش کیفیت فیزیکی (کیفیت روکش مقوا، یکنواختی سطح، مقاومت خمشی، پانچ و پارگی) و آزمون های شیمیائی (رطوبت و درصد PH) مقبول و مورد تائید باشد.

جزئیات مراحل تولید مقوا

1- توزین:

مواد اولیه (ضایعات کشاورزی ویا بازیافت کاغذ و کارتن به همراه مواد شیمیائی ) توسط باسکول وزن می شود تا به نسبت معین از مواد شیمیائی و ضایعات مخلوط گردد.

2- پخت خمیر:

مواد شیمیائی با آب و ضایعات در دیگ های مخصوصی در دمای حدود 100 درجه سانتیگراد پخت می شوند.

3- شستشوی خمیر:

خمیر حاصل از پخت در دیگها وارد استوانه هایی برای  شستشو با آب وارد می شود.

4- غربال کردن خمیر:

خمیر شسته شده پس از مخلوط ورقیق شدن با آب به صافیهای گریز از مرکز پمپاژ می شود و ذرات سنگین تر مانند شن وماسه از خمیر جدا گشته و توسط سیستم تغلیظ کننده درصد خلوص خمیر را تا حدود 100 درصد می رسانند.

5- سیستم رنگ و گند زدایی:

خمیر داخل مخلوط کن های مخصوص با محلولی از کلر مخلوط گشته و مدت 45 دقیقه در این مخزن می ماند و سپس به سیستم شستشوی کلر هدایت گشته و پس از رقیق شدن مجدد با محلول هیپوکلریت به شستشو دهنده نهایی منتقل میشود وطی چند مراحل رنگ زدایی به بخش نهایی ساخت مقوا هدایت می گردد.

6- ساخت مقوا :

خمیرتولید شده بر روی خط تولید مقوا، تزریق میشود و سپس در همین مرحله عمل مکش (جدا کننده مایعات) اتفاق می افتد و در نهایت به مرحله خشکن هدایت می شود.

7- خشک کردن:

در این گام مقوای ساخته شده وارد تونل هوای گرم میشود تا هوای گرم به مقوا برخورد و باعث خشک شدن آن گردد.

8- اتو کردن:

مقوا پس ازخارج شدن از خشک کن حالت صاف خود را از دست میدهد و دارای یک سطح آن ناهموار می گردد. در این مرحله باید توسط اتوهائی به شکل غلطک هستند علاوه بر مسطح کردن مقوا با اعمال فشار الیافهای آنرا به هم فشرده و استحکام مقوا را بالا ببرند.

9- برش مقوا:

در گام آخر نوبت به برش مقوا در ابعاد دلخواه می رسد که توسط دستگاه برش در اندازه های یکسان برش داده می شود که به این مرحله شیت کردن مقوا، اطلاق می شود. عموما مقواهای شیت شده در بسته های 100 تائی با پلاستیک بسته بندی و عرضه میگردد و به این نوع بسته بندی شیرینگ کردن گفته می شود.

فرآیند مقوا سازی بسیار مشابه فرآیند تولید کاغذ می باشد. برای اطلاعات تکمیلی دعوت می کنیم مقاله فرآیند تولید کاغذ را مطالعه نمائید. از مهمترین تفاوتهای تولید کاغذ و مقوا، گرماژ آن می باشد.

سخن آخر

اصفهان یکی از بزرگترین قطب های تولید مقوای سنگین در ایران محسوب می گردد که برند های مختلفی مانند اصفهان بدر، ملک مقوا اصفهان، ویلا مقوا اصفهان، اصفهان مقوا، مقوای کوثر، مقوای سپاهان سلولز، نگین سبز و مقوای رحیمی برخی از آنها به شمار می روند. رقابت در چنین بازاری مستلزم ارائه خدمات با کیفیت و قیمت های مناسب را می طلبد. خوشبختانه کارخانه های تولید مقوا در اصفهان پیرو همین مطلب خدمات خوب و با کیفیتی را به سراسر ایران ارائه می کنند. 

فعالان چاپ و بسته بندی

 در این بخش برخی از فعالان صنعت چاپ و بسته بندی خصوص فعالان صنف جعبه و کارتن و صنایع وابسته آن از قبیل تولید کنندگان وفروشندگان ورق و کاغذ، ملزومات چاپ، تعمیرکننده و واردکنندگان تجهیزات و...

کارتن سازی -1

کارتن سازی -1

عکس کارتن سازی نمونه کار

کارتن سازی -2

کارتن سازی -2

کارتن با چاپ خوب در کارتن سازی

کارتن سازی -3

کارتن سازی -3

عکس کارتن سایز بزرگ در کارتن سازی

کارتن سازی -4

کارتن سازی -4

نمونه کارتن برای کشور عراق در کارتن سازی

کارتن سازی -5

کارتن سازی -5

کارتن سازی -6

کارتن سازی -6

کارتن سازی -7

کارتن سازی -7

کارتن مادر اجرا شده به صورت جهت بسته بندی مایع ظرفشویی

کارتن سازی -8

کارتن سازی -8

کارتن سازی -9

کارتن سازی -9

کارتن سازی -10

کارتن سازی -10

کارتن سازی -11

کارتن سازی -11

کارتن سازی -12

کارتن سازی -12

کارتن سازی -13

کارتن سازی -13

کارتن سازی -14

کارتن سازی -14

کارتن سازی -15

کارتن سازی -15

کارتن سازی -16

کارتن سازی -16

کارتن سازی -17

کارتن سازی -17

کارتن سازی -18

کارتن سازی -18

کارتن سازی -19

کارتن سازی -19

کارتن سازی - 21

کارتن سازی - 21

کارتن سازی - 22

کارتن سازی - 22

کارتن سازی - 23

کارتن سازی - 23

کارتن سازی - 24

کارتن سازی - 24

کارتن سازی - 25

کارتن سازی - 25

کارتن سازی - 20

کارتن سازی - 20

کارتن سازی - 26

کارتن سازی - 26

کارتن سازی - 27

کارتن سازی - 27

کارتن سازی - 28

کارتن سازی - 28

کارتن سازی - 29

کارتن سازی - 29

کارتن سازی - 30

کارتن سازی - 30

کارتن سازی - 31

کارتن سازی - 31

کارتن سازی - 32

کارتن سازی - 32

کارتن سازی - 33

کارتن سازی - 33

کارتن سازی - 34

کارتن سازی - 34

کارتن سازی - 35

کارتن سازی - 35

کارتن سازی - 36

کارتن سازی - 36

کارتن سازی - 37

کارتن سازی - 37

کارتن سازی - 38

کارتن سازی - 38

کارتن سازی - 39

کارتن سازی - 39

کارتن سازی - 40

کارتن سازی - 40

کارتن سازی - 41

کارتن سازی - 41

کارتن سازی - 42

کارتن سازی - 42

کارتن سازی - 43

کارتن سازی - 43

کارتن سازی - 44

کارتن سازی - 44

کارتن سازی - 45

کارتن سازی - 45

کارتن سازی - 46

کارتن سازی - 46

کارتن سازی - 47

کارتن سازی - 47

کارتن سازی - 48

کارتن سازی - 48

کارتن سازی - 49

کارتن سازی - 49

کارتن سازی - 50

کارتن سازی - 50

کارتن سازی -51

کارتن سازی -51

برخی از عوامل تاثیز گذار در صنعت کارتن سازی

در راستای انقلاب و توسعه روز افزون در تجارت الکترونیک و همچنین تحولات بزرگ در فن آوری های چاپ شاهد آن هستیم که بازار بسته بندی با کارتن به سرعت در حال رشد و پیشرفت می باشد.

 

 

مسئول هماهنگی :  09131680370  طباطبائی

 

ارتباط با مسئول هماهنگی علاوه بر تماس از طریق واتساپ و تلگرام نیز مقدور خواهد بود.

 

آدرس کارخانه کارتن سازی زرین نگار چهلستون:

اصفهان شهرک صنعتی سجزی – فاز توسعه – شرکت کارتن سازی  زرین نگار چهلستون

 آدرس کانون:

 اصفهان ، باقوشخانه به سمت میدان قدس ، نبش کوچه شماره 10 - کانون  آگهی وتبلیغات رسا

شماره تماس کانون: 34476884

 

nama