ساخت کارتن و جذب مشتری

جعبه و کارتن قسمت مهمی از محصول به شمار می رود چرا که قادر است ارزش محصول را افزایش و جذابیت بی نظیری به آن اضافه نماید. بسته بندی مناسب، علاوه بر حفظ کیفیت و سلامت کالا در زمان حمل و نقل، می تواند نقش تبلیغات را نیز ایفا کنند. بسیاری از تولید کنندگان از این مهم غافل نبوده اند و در راستای معرفی بهتر محصول و حتی در جهت برندسازی خود از جنبه تبلیغاتی صنعت بسته بندی بهر می برند.
در این مقاله برخی از امکانات خلاقانه موجود در کارتن وجعبه که در راستای تبلیغات و بازاریابی موثر است را معرفی می کنیم. جنبه های عمومی تبلیغات با بسته بندی اینجا مطالعه نماید. در این مقاله صحبت از استحکام، پایداری و کیفیت صنایع سلولزی نخواهد بود. در این خصوص مقاله های مرتبط با صنعت کارتن سازی را برای آشنائی با جنبه کمی و کیفی مشاهده نمائید.

چاپ کارتن 

ابتدائی ترین و عموی ترین جنبه تبلیغاتی در جعبه و کارتن، چاپ روی جلد آن می باشد. چاپ روی جعبه بسته بندی می تواند به مشتریان شما کمک کند تا اطلاعات لازم در مورد محصول و معرفی برند را برای کارخانه مهیا نماید. چاپ روی کارتن به دو صورت چاپ افست و لمینت و یا چاپ فلکسو و مستقیم روی کارتن امکان پذیر می باشد که در مقالات قبلی در مورد آنها صحبت کرده ایم.

در مقاله طرح کارتن در مورد پارامترهای اصلی یک طرح خوب صحبت کرده ایم.

چاپ دو طرفه کارتن

علاوه بر چاپ بر روی بسته بندی جعبه و کارتن ، امکان چاپ داخل آن نیز وجود دارد. در مبحث بازاریابی و تبلیغات ایجاد جلب توجه بسیار اهمیت دارد و برای ایجاد توجه علاوه بر متن و شعار تبلیغاتی و تصویر و لوگو باید از خاصیت ایجاد تمایز نیز استفاده کرد. فضای درون جعبه و کارتن جائی است که مخاطب و مشتری در زمان باز کردن بسته محصول انتظار وجود متن یا مطلبی را ندارد حال اگر ما اقدام به چاپ مطلبی درون آن نمائیم، خواهیم توانست مخاطب را متعجب و توجه او را جلب نمائیم.

towprint
یکی از بهترین مطالبی که می توان در داخل جعبه چاپ کرد، درج لوگو شرکت می باشد که می تواند در برند سازی و حک نام ونشان شما در ذهن مخاطب تاثیر خوبی داشته باشد.

شکل هندسی کارتن 

بسیاری از جعبه و کارتن ها بصورت مکعب ساده ساخته میشود. قبلا اشکال هندسی کارتن را در بخش مجزا و بر اساس استاندار اروپائی fefco بطور کامل بررسی کرده ایم. در این بخش به ایجاد خلاقیت در اشکال هندسی کارتن و تاثیر آن بر جذب مخاطب می پردازیم.

وقتی محصولات برای عرضه در قفسه های فروشگاه چیده میشوند و در کنار دیگر محصولات مشابه با برندهای دیگر قرار می گیرند رقابت بین محصولات بیشتر می شود. هر برندی میکوشد تا جلوه بصری محصول خود را بارزتر کند. یکی از پارامترهای ایجاد توجه شکل هندسی جعبه و کارتن می باشد. جعبه های بسته بندی سفارشی با طراحی منحصر به فرد می تواند در خرید محصولات آن شرکت خاص تأثیر بسزائی بگذارد.

در ادامه برخی از این اشکال که با خلاقیت منحصربه فرد ساخته شده است را مشاهده می کنید.بعنوان اولین مورد بسته بندی بالشتی را مشاهد می کنید.

balshti

بسته بندی، بصورت هرمی را در تصویر زیر مشاهده میکنید.

heram

در تصویر زیر دو نمونه از بسته بندی بشکل مثلث قابل رویت می باشد.

mosalas

نمونه ای از بسته بندی دستگیره دار با نام بسته بندی شیب  را در تصویر زیر مشاهد می کنید.

ship


جعبه یا کارتن نمایشی

همانگونه که گفته شد طریقه نمایش محصول در فروشگاه برای جذب مشتری از اهمیت زیادی بر خوردار است. ساخت کارتن و جعبه این امکان را فراهم میکنذ تا با سفارشی سازی بسته بندی خود جعبه هائی را ابدا نمائید که به جعبه های نمایش معرف هستند. جعبه های سفارسی در استاندارد — در مجموعه سری 400 و در مقاله اشکال جعبه و کارتن قابل مشاهده می باشد.
جعبه های نمایشی در حالی که امر بسته بندی و حفظ محصول را بر عهده دارد بخش عمده ای از ماهیت اصلی خود محصول را هم قابل مشاهده می کند . برای زمانی که نیاز داریم ارزش واقعی محصول را برجسته کنیم جعبه نمایش بهترین گزینه محسوب می شود.

سایت worldstar.org هر ساله برای ابتکار و هنر طراحان بسته بندی مسابقاتی را برپا می کند و همیشه نتایج آنرا در سایت معرفی می کند برای آشنائی با اینگونه خلاقیت ها و گرفتن ایده برای طراحی یک کارتن و جعبه منحصر بفرده مشاهده این سایت را توصیه می کنیم.

درادامه توجه شما را به برخی آمارهای بدست آمده در آمریکا در خصوص تاثیر کارتن های خاص و خلاقانه جلب می نمائیم.
72٪ از مصرف کنندگان آمریکایی می گویند تصمیم خرید آنها تحت تأثیر نوع طراحی بسته بندی است.
40٪ از مصرف کنندگان تصویری از بسته بندی شما را در رسانه های اجتماعی در صورت منحصر به فرد بودن  به اشتراک می گذارند.
67٪ از مصرف کنندگان آمریکایی می گویند جعبه های بسته بندی مبتنی بر کاغذ و مقوا ، محصول را جذاب تر از سایر  بسته بندیها می کنند.
49٪ از مصرف کنندگان مایلند مبلغ بیشتری را برای محصولات بسته بندی شده در جعبه های بسته بندی خلاق با کیفیت بالا بپردازند.

این آمارها در کنار اینکه 70 درصد مردم در فروشگاه و در لحظه آخر تصمصم نهائی برای خرید را میگیرند نشان از اهمیت برند و نوع بسته بندی را روشن می نماید.

در انتها توصیه می کنیم نکات زیر را در راستای ساخت کارتن و جعبه خلاقانه و منحصر به فرد برای بسته بندی محصول خود را مورد بررسی قرار دهید.

در انتخاب رنگ دقت فوق العاده ای داشته باشید. و در این راستا مقاله تاثیر رنگ در صنعت بسته بندی را توصیه می کنیم.
با گذشت زمان تغییرات جزئی برای ایجاد تنوع در طراحی بسته بندی های خود ایجاد کنید.
ویژگی های خاص از طراحی بسته بندی خود را تکرار کنید.
با انواع ساختار و طرح هندسی بسته بندی خلاقانه و اصلی آشنا شوید.
با طراحی و انتخاب قفسه های فروشگاهی مناسب و هماهنگ کردن آن با طراحی بسته بندی خود، تاثیر بیشتری بر روی مخاطب خواهید گذاشت.
در طراحی بسته بندی همیشه خود را جای مخاطب قرار دهید و برای بیدار کردن احساسات و هدف قرار دادن مخاطب طراحی کنید.
یکی از جاذبه های بسته بندی روش باز کردن جعبه و خلاقیت در این خصوص می باشد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *