مراحل تولید کارتن

بررسی مراحل ساخت کارتن از ثبت سفارش تا تحویل کالا

ساخت کارتن در کارخانه ورق و کارتن اصفهان را از زمان ثبت سفارش تا مرحله تحویل کالا در شش گام کلی به شرح ذیل بررسی خواهیم کرد. اینجا صرفا مباحث تئوری و مراحل اداری ساخت کارتن مدنظر می باشد تا مشتری از روند و مسایل اولیه آگاهی کافی داشته باشد. دوستانی که قصد دارند علاوه بر مسائل اداری به نکات فنی، کیفی و یا قیمت کارتن آگاه شوند؛ صفحه مرجع کارتن سازی اصفهان را پیشنهاد می نمائیم.

1) ثبت سفارش

اولین گام تولید کارتن، ثبت سفارش است که در واحد اداری و طی مراحل زیر انجام می گردد.

1) تعیین تعداد لایه های ورق کارتن (سینگل – سه لایه – پنج لایه)

2) تعیین نوع کاغذ ورق کارتن (کرافت،سفید،لاینر،تست لاینر و…)

3) تعیین طرح گرافیکی روی کارتن (طراحی متناسب با نوع محصول بسته بندی شده) و روش چاپ (چاپ مستقیم از تک رنگ تا چاپ ترکیبی و یا به صورت پوستر ولمینت 

4) تعیین ابعاد کارتن

5) تعیین طرح هندسی کارتن (ساده بصورت چاک و برش یا مهندسی و با دایکات)

6) ارائه پیش فاکتور

7) ساخت نمونه جهت گرفتن تائیدیه

8) نهایتا بستن قرارداد و شروع برای تولید کارتن

2) تهیه کاغذ، قالب، کلیشه یا فیلم و زینک 

در این مرحله باید برای کارتن با چاپ مستقیم، کلیشه و برای کارهای لمینتی، پوستر و برای کارتن های دایکات (طرح مهندسی)، قالب تهیه نمود. سپس واحد برنامه ریزی متناسب با تعداد لایه و ترکیب سفارش، اقدام به آماده کردن کاغذ برای تولید ورق کارتن می نماید. لازم به ذکر است به جز کمیت، پارامتر کیفیت را هم باید در نظر بگیریم. برای این کار نیازهست تا دیتا شیت کاغذها در اختیار باشد.

3) تولید ورق کارتن

در این مرحله کاغذها توسط خط تولید به ورق تبدیل می شوند. سپس متناسب با سفارش کارتن به اندازه دلخواه برش خورده و برای ادامه مراحل تولید، آماده می گردند. ما مفتخریم در واحد ورق سازی  با تولید روزانه 150000 متر مربع ورق های کارتن سه لایه و پنج لایه از عرض 100 الی 180 سانتی متر و با تنوع فلوت  C, B و E در خدمت صنایع کشور باشیم.

4) چاپ یا لمینت کارتن

بعد از آماده سازی ورق، نوبت به اجرای  طرح  گرافیکی که در زمان ثبت سفارش مورد موافقت کارفرما بوده است و احرای آن بر روی کارتن می رسد. چاپ کارتن به دو  صورت اجرای پوستر و لمینت  یا بصورت چاپ مستقیم قابل اجرا خواهد بود. در لمینت، پوسترها عموما چاپ چهار رنگ با کیفیت چاپ افست (300پیکسل) بر روی مقواهائی با گراماژ حداقل 150 گرم اجرا میشود. چاپ مستقیم (تک رنگ تا چهار رنگ تفکیکی و ترکیبی) بصورت مستقیم بر روی ورق کارتن اجرا می گردد.

ما در کارتن سازی اصفهان با داشتن دستگاه چاپ قادر خواهیم بود انواع چاپهای تک رنگ تا چاپ ترکیبی را ارائه دهیم و روزانه امکان تولید 100000 عدد کارتن چاپی  و با داشتن دستگاه اتوماتیک لمینت توانائی تولید، 30000 کارتن لمینتی را خواهیم داشت.

5) چاک و برش یا دایکات کارتن

بعد از مرحله چاپ و اجرای طرح گرافیکی، نوبت به اجرای طرح هندسی (شکل ظاهری کارتن) می رسد که به دو صورت امکان پذیر است. طرح ساده که چاک و برش گفته می شود و طرح مهندسی که دایکات نیز خوانده می شود. در طرح ساده فقط به دستگاه چاک و برش نیاز داریم و بدون نیاز به قالب شکل کارتن تولید میگردد. برای سرعت تولید معمولا دستگاه چاک و برش به انتهای خط چاپ فلکسو متصل می گردد  ولی در طرح مهندسی علاوه به دستگاه اعمال طرح، نیاز به قالب هم خواهیم داشت. دستگاههای مختلفی مانند دایکات فکی، دایکات پینک پنگی و در بهترین روش دستگاه روتاری برای این تبدیلات وجود دارد.

ما در کارتن سازی اصفهان علاوه بر دستگاه چاک و برش از دستگاه روتاری تمام اتومات نیز بهره مندیم تا علاوه بر افزایش سرعت، کیفیت تولید را هم مدنظر داشته باشیم.

6) لب چسب وتسمه کشی کارتن 

چسباندن لبه های کارتن که به دو صورت دستی و دستگاه اتومات انجام می شود. درنهایت، سفارش های آماده شده  تسمه کشی و آماده برای حمل و نقل می گردد. ما در کارتن سازی اصفهان علاوه بر نیروی انسانی منظم و متعهد از دستگاه اتومات لب چسب نیز بهره می بریم.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *